iSecure logo
Strona główna

BLOG

Po co mi retencja danych osobowych?

Jednym z obszarów ochrony danych osobowych, który nadal sprawia duże trudności przedsiębiorcom, jest obowiązek ustalenia i egzekwowania okresów retencji danych osobowych. Czyli tłumacząc z polskiego prawniczego na polski potoczny: chodzi o to, że danych osobowych (dokumentów, maili, plików, itp.) nie można trzymać w nieskończoność. Tylko dlaczego, jak się przed tym bronić i czy naprawdę trzeba […]

Cold mailing a regulacje RODO i nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej

Cold mailing, czyli wysyłanie masowych (najczęściej) wiadomości elektronicznych o charakterze marketingowym, jest popularnym narzędziem w budowaniu relacji biznesowych i pozyskiwaniu klientów. Niemniej, w świetle przepisów RODO i nowej ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE), prowadzenie działań marketingowych w tej formie wymaga dużej ostrożności oraz zachowania zgodności z regulacjami prawnymi. RODO a cold mailing RODO wprowadziło rygorystyczne […]

Wybrane kary organów ochrony danych osobowych w UE w obszarze marketingu elektronicznego lub telefonicznego

Z doświadczenia wiemy, że branża e-commerce cechuje się dużą dynamiką, jeżeli chodzi o procesy przetwarzania danych osobowych. Ze względu na nie jest też często bardziej wyeksponowana na ryzyko niezgodności z RODO. Specjalnie dla Was przygotowałam zestawienie kilku wybranych kar organów ochrony danych z krajów UE. Nie zawsze zostały one nakładane na podmioty z branży e-commerce, […]

Rewolucja w e-commerce – czy nowe wytyczne EROD zmienią zasady personalizacji reklam?

Personalizowane reklamy, rekomendacje produktów dopasowane do naszych preferencji, powiadomienia o porzuconym koszyku – te podstawowe dziś elementy zakupów online mogą wkrótce wymagać gruntownego audytu w zakresie podstawy prawnej, na której mogą się opierać. Wszystko za sprawą projektu Wytycznych 1/2024, który Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) przyjęła 8 października 2024 r. Wytyczne dotyczą możliwości korzystania z […]

Nowe podstawy zgód marketingowych, czyli Prawo Komunikacji Elektronicznej „IN FORCE”

W dniu 10 listopada 2024 r. zaczęły obowiązywać przepisy nowej ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. (Dz. U. 2024 poz. 1221) – Prawa Komunikacji Elektronicznej (PKE), która spowodowała ewolucję w zasadach prowadzenia działań marketingowych. Zmiany spowodowane wejściem w życie PKE powinny stanowić kluczowy kierunek dla firm w projektowaniu i planowaniu procesów związanych z promocją, […]

Rola i odpowiedzialność kurierów w zakresie danych osobowych znajdujących się w zamkniętych przesyłkach

Wstęp W dobie dynamicznego rozwoju usług kurierskich, szczególnie w i po okresie pandemii, ochrona danych osobowych staje się jednym z kluczowych wyzwań w branży logistycznej. Codziennie miliony paczek zawierających informacje o odbiorcach — takie jak imię, nazwisko, adres czy numer telefonu, a także dane osobowe znajdujące się w przesyłkach — przemieszczają się w sieci dystrybucyjnej. […]

Jak budować zaufanie klientów poprzez transparentność w zakresie ochrony danych osobowych?

Ochrona danych to nie tylko kwestia zgodności z przepisami, ale także fundament budowania zaufania i lojalności wśród klientów. W miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich praw do prywatności, organizacje muszą zdawać sobie sprawę, że skuteczna ochrona danych osobowych jest kluczowa dla zachowania wiarygodności marki i utrzymywania trwałych relacji z klientami. Transparentna komunikacja […]

< Starsze wpisy
Zapis do newslettera
Dodanie e-maila i potwierdzenie "Zapisz się" oznacza zgodę na przetwarzanie przez iSecure Sp. z o.o. podanego adresu e-mail w celu wysyłania newslettera o usługach, wydarzeniach, czy innych działaniach dotyczących naszej Spółki