Parę dni temu w “Dzienniku Gazecie Prawnej” pojawił się artykuł pt. “Ustawa o danych osobowych pełna luk”, gdzie przeczytać można o tym, czego brakuje polskiej ustawie o ochronie danych osobowych. Wśród osób, które wypowiadają się w tym artykule, pojawił się również głos ze strony iSecure, w postaci wypowiedzi Marii Lothamer. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tym tekstem.
Ustawa pełna luk
Podobne wpisy:
1 stycznia 2015 r. weszły w życie istotne dla administratorów danych zmiany w ustawie o ochronie danych osobowych. Nowelizacja ta została wprowadzona ustawą z dnia 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej (Dz.U. 2014 r. poz. 1662). Zmiany dotyczą funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI), obowiązku rejestracji w GIODO zbiorów danych osobowych oraz przekazywania danych osobowych do państw trzecich.
Zgodne z prawem, czytelne, zrozumiałe i jasne dla każdego klienta – takie powinny być regulaminy sklepów internetowych. Z doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsument nie zawsze może na to liczyć i często w regulaminach e-sklepów znaleźć można postanowienia, które są sprzeczne z prawem, naruszają zasadę równości stron bądź też jawnie dążą do pokrzywdzenia kupującego.
Jakiś czas temu pisałem o dokumentach, które musi posiadać każdy administrator danych, by spełniał wszelkie wymogi wskazane w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w jej aktach wykonawczych. Tym razem chciałbym opowiedzieć o pewnym przepisie szczególnym, który ma zastosowanie do firm prowadzących badania kliniczne, czyli do tzw. sponsorów badań klinicznych.