Obecnie przepisy nie nakładają wprost obowiązku powołania ABI, czyli Administratora Bezpieczeństwa Informacji, a jego funkcję może pełnić ADO, czyli Administrator Danych Osobowych. Warto jednak podkreślić, że posiadanie przeszkolonej osoby może znacznie usprawnić funkcjonowanie firmy oraz zapobiec wielu stratom.
Wygraj szkolenie ABI od iSecure


Podobne wpisy:


W poprzednim wpisie prezentowaliśmy slajdy z naszego wystąpienia podczas dziesiątej edycji katowickiego Spodka 2.0, tym razem natomiast zapraszamy do zapoznania się z materiałem wideo z tego wydarzenia. Miłego oglądania 🙂


Parę dni temu swoją premierę miał drugi numer wydawanego przez nas kwartalnika Prevent Magazine. Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się z nim zapoznać, warto nadrobić zaległości, gdyż skupiliśmy się na bardzo ciekawej tematyce w naszym przekonaniu. Piszemy o marketingu, ale przez pryzmat bezpieczeństwa. O ile niemal każdy marketer wie jak zorganizować kampanię e-mailingową czy sms’ową, o tyle nie każdy dysponuje wiedzą jak to zrobić, by odbyło się to w sposób w pełni zgodny z obowiązującymi przepisami i dobrymi praktykami.


Aby prowadzić sklep internetowy, który będzie zgodny z obowiązującym prawem, należy zwrócić uwagę na całkiem sporą ilość kruczków prawnych, z którymi niestety musi zmierzyć się każdy nowy przedsiębiorca. Ogólnie przyjętą zasadą jest precyzyjnie przygotowany przez właściciela takiego sklepu regulaminu świadczenia usług, który w wirtualnym świecie stanowi umowę jaka łączy sprzedającego z kupującym. Szczegółowe regulacje w tym zakresie można znaleźć w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.