Obecnie przepisy nie nakładają wprost obowiązku powołania ABI, czyli Administratora Bezpieczeństwa Informacji, a jego funkcję może pełnić ADO, czyli Administrator Danych Osobowych. Warto jednak podkreślić, że posiadanie przeszkolonej osoby może znacznie usprawnić funkcjonowanie firmy oraz zapobiec wielu stratom.
Wygraj szkolenie ABI od iSecure


Podobne wpisy:


Chciałam serdecznie zaprosić wszystkich Czytelników naszego bloga do zapoznania się z artykułem Michała zamieszczonym w portalu Nowoczesna Firma pt. “Jakie dokumenty musi posiadać przedsiębiorca przetwarzający dane osobowe”.


Podpisując z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, osoba fizyczna powinna pamiętać, aby szczegółowo się z taką umową zapoznać w celu np. weryfikacji czy przedsiębiorca nie żąda zbyt wielu danych.


Tak naprawdę ciężko jest sprawdzić czy z danej firmy wyciekły dane osobowe. Najczęściej informacje o wycieku ogłasza albo sama firma albo dowiadujemy się o tym z mediów. Jeżeli firma przykłada wagę do kwestii związanych z prywatnością to dobrą praktyką byłoby niewątpliwie poinformowanie osób, których dane wyciekły o takim fakcie, a także wskazaniu co taka osoba powinna zrobić np. zmienić hasło dostępowe, zastrzec kartę kredytową etc.