Jak podkreśla wielu ekspertów i analityków, przyszłość technologii informatycznych należy do aplikacji i urządzeń mobilnych. Statystyki sprzedaży smartfonów potwierdzają te oczekiwania. W samym roku 2011 r. 33% sprzedanych telefonów to właśnie smartfony, a do końca 2014 r. ma to być nawet aż 55%. Nikt nie robił jeszcze statystyk, ile tego typu urządzeń kupowały przedsiębiorstwa jako smartfony firmowe. Faktem jest, że w dzisiejszych czasach telefon z Androidem, iOS czy Windows Mobile coraz częściej wykorzystywany jest do pracy. Za jego pomocą można obierać maile, czytać firmowe dokumenty, czy nawet łączyć się zdalnie z zasobami znajdującymi się na firmowych serwerach. Przy pomocy smartfonów możemy korzystać z bankowości elektronicznej (swoje aplikacje mobilne mają m.in. Bank Zachodni WBK, Raiffeisen Bank Polska, mBank), a hasła do kont bankowych także często przechowujemy w… smartfonach, np. przy pomocy aplikacji aWallet Password Manager. Jeszcze parę lat temu wszystko to brzmiałoby trochę jak fragmenty scenariusza takich filmów jak Matrix czy Blade Runner. Dzisiaj to jednak rzeczywistość, którą doskonale wykorzystują także złodzieje i inni przestępcy.
Mobilesec – darmowa konferencja poświęcona bezpieczeństwu urządzeń i aplikacji mobilnych
Podobne wpisy:
Jeśli ktoś od jakiegoś już czasu zajmuje się tematyką danych osobowych, doskonale zdaje sobie sprawę jak łatwo przeoczyć jakiś zbiór danych. W niniejszej notatce chciałbym zwrócić uwagę na taki właśnie, wydawałoby się niepozorny, zbiór. Zgodnie z wymogami przepisów kodeksu spółek handlowych spółki akcyjne mają obowiązek prowadzić dla swych akcjonariuszy tzw. księgę akcyjną.
Zgodne z prawem, czytelne, zrozumiałe i jasne dla każdego klienta – takie powinny być regulaminy sklepów internetowych. Z doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsument nie zawsze może na to liczyć i często w regulaminach e-sklepów znaleźć można postanowienia, które są sprzeczne z prawem, naruszają zasadę równości stron bądź też jawnie dążą do pokrzywdzenia kupującego.
Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych nakładając na nich szereg nowych czynności związanych z informowaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej GIODO) jak również użytkowników usług w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.