Przygotowując aplikację internetową, należy w opisie funkcjonalności zawrzeć wymagania dotyczące zabezpieczenia danych osobowych, które będą za jej pomocą przetwarzane.
Zanim znajdziemy wykonawcę aplikacji
Podobne wpisy:
Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.
Od jakiegoś czasu wiadomo już, że nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych wejdzie w życie 7 marca 2011 r. Trochę o tym już pisaliśmy, niemniej jako, że temat jest cały czas aktualny, warto o nim jeszcze troszkę podyskutować. Poniżej zebrałam parę informacji, by usystematyzować to wszystko co powinniśmy wiedzieć o nadchodzącej zmianie w prawie.
Tak naprawdę ciężko jest sprawdzić czy z danej firmy wyciekły dane osobowe. Najczęściej informacje o wycieku ogłasza albo sama firma albo dowiadujemy się o tym z mediów. Jeżeli firma przykłada wagę do kwestii związanych z prywatnością to dobrą praktyką byłoby niewątpliwie poinformowanie osób, których dane wyciekły o takim fakcie, a także wskazaniu co taka osoba powinna zrobić np. zmienić hasło dostępowe, zastrzec kartę kredytową etc.