Zapewne wiele osób w swoich firmach zastanawia się, czy są u nich przetwarzane dane osobowe. Jako że wbrew pozorom temat ten nie jest tak oczywisty jakby się mogło wydawać, postanowiliśmy napisać o tym parę słów. Na stronach Nowoczesnej Firmy Maria Lothamer opisała kiedy firma przetwarza dane osobowe. Myślę, że tekst ten może okazać się bardzo pomocny by wstępnie oszacować z jakimi zbiorami możemy mieć do czynienia.
O ochronie danych osobowych w Nowoczesnej Firmie


Podobne wpisy:


Przyjęło się, że odpowiedzialność karną w związku z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej UODO) przypisuje się wyłącznie zarządowi (w przypadku spółek) albo właścicielowi firmy (w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej). Tego typu stanowisko często głoszą sami pracownicy na szkoleniach, które mam okazję od czasu do czasu prowadzić i niestety zawsze w takiej sytuacji muszę wyprowadzić słuchaczy z błędu.


Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.