iSecure logo
Blog

O ochronie danych osobowych w Nowoczesnej Firmie

Michał Sztąberek
O ochronie danych osobowych w Nowoczesnej Firmie
Kategorie

Zapewne wiele osób w swoich firmach zastanawia się, czy są u nich przetwarzane dane osobowe. Jako że wbrew pozorom temat ten nie jest tak oczywisty jakby się mogło wydawać, postanowiliśmy napisać o tym parę słów. Na stronach Nowoczesnej Firmy Maria Lothamer opisała kiedy firma przetwarza dane osobowe. Myślę, że tekst ten może okazać się bardzo pomocny by wstępnie oszacować z jakimi zbiorami możemy mieć do czynienia.

Podobne wpisy:

Ustawa pełna luk
Michał Sztąberek

Ustawa pełna luk

Parę dni temu w “Dzienniku Gazecie Prawnej” pojawił się artykuł pt. “Ustawa o danych osobowych pełna luk”, gdzie przeczytać można o tym, czego brakuje polskiej ustawie o ochronie danych osobowych. Wśród osób, które wypowiadają się w tym artykule, pojawił się również głos ze strony iSecure, w postaci wypowiedzi Marii Lothamer. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tym tekstem.

Wniosek rejestracyjny do GIODO
Michał Sztąberek

Wniosek rejestracyjny do GIODO

Przed nami długi majowy weekend, a to oznacza być może nieco więcej czasu. Dlatego też zapraszam do trochę dłuższej notki poświęconej wnioskom rejestracyjnym do GIODO. Wypełniając nowy wniosek, na początek musimy zdecydować czy rejestrujemy nowy zbiór, w którym przetwarzane są dane zwykłe (zgłoszenie na podstawie art. 40 UODO) czy też wrażliwe (zgłoszenie danych przetwarzanych na podstawie jednej z przesłanek wskazanych w art. 27 UODO). Natomiast jeżeli nasze zgłoszenie ma na celu dokonanie aktualizacji istniejącego już zbioru, wówczas zaznaczamy opcję nr 2, gdzie mowa jest o aktualizacji z art. 41 ust. 2 UODO.

Marketingowi mówimy tak, ale…
Michał Sztąberek

Marketingowi mówimy tak, ale…

Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.