iSecure logo
Blog

Profilowanie klientów – nowe plany zarobkowe Alior Banku

Profilowanie klientów – nowe plany zarobkowe Alior Banku
Kategorie

Dane miały by zostać uzupełnione o dane z portali społecznościowych, dane dotyczące zachowania klienta w Internecie, dodatkowo połączone z danymi od firm telekomunikacyjnych. Projekt ten ma na celu zaoferowanie klientowi lepszej ceny produktu, która wynikałaby z większej możliwości oszacowania kosztu ryzyka, a ostatecznie przedstawienia oferty, która byłaby w pełni dedykowana dla klienta. W taki sposób uzupełnione dane miałyby być również odsprzedawane do innych firm, np. firm ubezpieczeniowych czy nawet headhunterskich. Czy wtedy aby na pewno otrzymalibyśmy korzystniejszą ofertę? Np. w przypadku ubezpieczenia na życie, jeżeli taka baza zostanie uzupełniona o informację na temat palenia papierosów, cena zaoferowanego nam ubezpieczenia automatycznie wzrośnie. Na szczęście dane klientów będą w ten sposób przetwarzane dopiero po wyrażeniu przez nich zgody, ale niestety duży procent klientów nie jest świadomy tego na co wyraża zgodę i podpisuje wszystkie oświadczenia załączane do umów. Miejmy nadzieję, że osoby powiązane z ochroną danych przyjrzą się bliżej tym planom.

Pełny wywiad dostępny na stronie TVN CNBC: http://www.tvncnbc.pl/zmiany-w-zarzadzie-alior-banku,306356.html

Podobne wpisy:

Kluczem do zrozumienia istoty opisywanego pojęcia jest zrozumienie poszczególnych składników składających się na coś na kształt definicji zbioru doraźnego.

Zbiory doraźne

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć tematykę zbiorów doraźnych, ponieważ mimo na pozór dość prostego przepisu prawa (art. 2 ust. 3 ustawy o ochronie danych osobowych), zagadnienie nie jest wcale takie proste i oczywiste. Kluczem do zrozumienia istoty opisywanego pojęcia jest zrozumienie poszczególnych składników składających się na coś na kształt definicji zbioru doraźnego.

Pliki cookies i zgoda na ich wykorzystywanie

Pliki cookies i zgoda na ich wykorzystywanie

22 marca 2013 roku wejdzie w życie nowelizacja Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych, ponadto wprowadza korzystne zmiany dla użytkowników telefonii komórkowej i Internetu. Wszystkie zmiany zasługują na uważną lekturę, jednak skupię się na ważnej zmianie z punktu widzenia internautów, wydawców i właścicieli serwisów internetowych, a mianowicie na art. 173 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, który dotyczy plików cookies.

Jak przetwarzać dane – poradnik (cz. I)

Jak przetwarzać dane – poradnik (cz. I)

Dzisiejszym wpisem rozpoczynamy cykl krótkich artykułów, których celem będzie praktyczne wyjaśnienie podstaw prawnych przetwarzania danych – czyli wskazanie czytelnikom, kiedy wolno przetwarzać dane osobowe i jak się do tego zabrać.

Zapis do newslettera
Dodanie e-maila i potwierdzenie "Zapisz się" oznacza zgodę na przetwarzanie przez iSecure Sp. z o.o. podanego adresu e-mail w celu wysyłania newslettera o usługach, wydarzeniach, czy innych działaniach dotyczących naszej Spółki