Jakiś czas temu pisałem o dokumentach, które musi posiadać każdy administrator danych, by spełniał wszelkie wymogi wskazane w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w jej aktach wykonawczych. Tym razem chciałbym opowiedzieć o pewnym przepisie szczególnym, który ma zastosowanie do firm prowadzących badania kliniczne, czyli do tzw. sponsorów badań klinicznych. Regulacja, o której myślę została zawarta w §13 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań Dobrej Praktyki Klinicznej.
Sponsorzy badań klinicznych a ochrona danych osobowych


Podobne wpisy:


Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych wraz ze wsparciem Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji dąży do zmian w ustawie o ochronie danych osobowych. Chodzi tu o swego rodzaju deregulację obecnie obowiązujących przepisów w związku z planowanymi zmianami w prawie Unii Europejskiej (UE), która już przystąpiła do reformy przepisów w tym zakresie.


22 marca 2013 roku wejdzie w życie nowelizacja Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych, ponadto wprowadza korzystne zmiany dla użytkowników telefonii komórkowej i Internetu. Wszystkie zmiany zasługują na uważną lekturę, jednak skupię się na ważnej zmianie z punktu widzenia internautów, wydawców i właścicieli serwisów internetowych, a mianowicie na art. 173 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, który dotyczy plików cookies.


15 czerwca 2016 r. wzięliśmy udział w konferencji dedykowanej dla branży retail, której organizatorem był Retail & e-Commerce Institute. Nasza firma iSecure wraz ze spółką Tide Software, z którą mamy też przyjemność współpracować na stałe w obszarze ochrony danych, aktywnie wspierały całe przedsięwzięcie, jako partnerzy merytoryczni. Wydarzenie miało bardzo przyjemną formę, bowiem spotkaliśmy się przy śniadaniu, z pachnącą kawą i pysznymi przekąskami, w warszawskiej cukierni Batida.