Jakiś czas temu pisałem o dokumentach, które musi posiadać każdy administrator danych, by spełniał wszelkie wymogi wskazane w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w jej aktach wykonawczych. Tym razem chciałbym opowiedzieć o pewnym przepisie szczególnym, który ma zastosowanie do firm prowadzących badania kliniczne, czyli do tzw. sponsorów badań klinicznych. Regulacja, o której myślę została zawarta w §13 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań Dobrej Praktyki Klinicznej.
Sponsorzy badań klinicznych a ochrona danych osobowych
Podobne wpisy:
Zainteresowanym tematem transgranicznego przepływu danych do tzw. państwa trzeciego wyjaśniamy, że Tarcza Prywatności to narzędzie, które ma stanowić podstawę przekazywania danych osobowych do USA, wynikającą z art. 47 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Podczas wywiadu w TVN CNBC, nowy wiceprezes Alior Banku Michał Hucał przedstawił plany związane z rozwojem banku. Przedstawione plany nie wzbudziłyby większego zainteresowania, gdyby nie plany związane z danymi klientów nazwane trzecim filarem strategii na rok 2013r. czyli nowym projektem „Big Data”. Bank planuje wykorzystanie danych klientów posiadanych w systemie w większym stopniu niż dotychczas.
Zgodne z prawem, czytelne, zrozumiałe i jasne dla każdego klienta – takie powinny być regulaminy sklepów internetowych. Z doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsument nie zawsze może na to liczyć i często w regulaminach e-sklepów znaleźć można postanowienia, które są sprzeczne z prawem, naruszają zasadę równości stron bądź też jawnie dążą do pokrzywdzenia kupującego.