iSecure logo
Blog

Zasady pracy zdalnej

Biorąc pod uwagę to, że wiele firm (w tym nasi klienci) wybrało przejście w tryb pracy zdalnej, dzielimy się zaleceniami, co do zachowania środków bezpieczeństwa:

  1. Na komputerze wykorzystywanym do pracy powinien być zainstalowany program antywirusowy i firewall, które są na bieżąco aktualizowane
  2. Należy korzystać ze zaktualizowanych przeglądarek internetowych np. Firefox, Chrome lub Opera; analogicznie system operacyjny np. Windows musi mieć zainstalowane wszystkie krytyczne łatki i aktualizacje
  3. Nie wolno zapisywać na stałe w pamięci przeglądarki haseł dostępowych do systemów teleinformatycznych
  4. Tam, gdzie to możliwe, dostęp do zasobów organizacji powinien odbywać się z wykorzystaniem VPN
  5. Należy zwracać baczną uwagę na adres strony www na którą się logujemy, by mieć pewność, że jest to ta właściwa a nie fałszywa
  6. Nie klikać w podejrzane załączniki do maili
  7. Weryfikować pole odbiorcy maili, aby uniknąć przypadkowej wysyłki
  8. Weryfikować załączniki, które dołączamy do maila, by nie wysłać ich do osoby przypadkowej
  9. Po zakończeniu pracy zdalnej usunąć dokumenty firmowe z prywatnych nośników i komputerów, jeśli były wykorzystywane (oczywiście po uprzednim przeniesieniu ich na komputery służbowe)
  10. Praca zdalna powinna odbywać się – o ile to możliwe – na komputerze służbowym, a nie na komputerze prywatnym. Analogicznie w przypadku telefonów przenośnych (smartfonów)
  11. Wykorzystywać prywatny sprzęt (komputer, telefon) można tylko, jeżeli Spółka wyrazi na to przyzwolenie
  12. Wykorzystywać tylko zaufane aplikacje, nie wolno instalować oprogramowania nieautoryzowanego przez dział IT organizacji
  13. Szyfrować dokumentację wychodzącą np. załączniki do maili przy pomocy programu 7-ZIP
  14. Przed pierwszym wykorzystaniem prywatnego komputera do pracy zdalnej, przeskanować dysk programem antywirusowym
  15. Ograniczyć dostęp do nośników elektronicznych współdomownikom
  16. Jeśli to możliwe – ograniczyć wynoszenie dokumentacji papierowej poza organizację

Podobne wpisy:

Czego uczą nas „brzegowe przypadki”?

Na pewno doskonale znany programistom termin „edge case” (z ang.: „przypadek brzegowy”) oznacza sytuacje co prawda teoretycznie możliwą, ale której wystąpienie w realnym świecie jawi się jako niezwykle mało prawdopodobne. Zazwyczaj ich pojawienie wiąże się z nietypową sytuacją, w przypadku algorytmów – wprowadzeniem bardzo dużej bądź bardzo małej wartości liczbowej (stąd „brzeg” w nazwie). Warto pamiętać o takich sytuacjach również na gruncie ochrony danych osobowych, co opiszę poniżej na kilku ciekawych przykładach.

Informowanie o zakażeniach zgodne z RODO – COVID-19

W związku z tym, że wielu pracodawców ma ogromny problem z odpowiedzią na pytanie: „Czy można informować pracowników o przypadkach zakażenia koronawirusem?” przygotowaliśmy kolejny poradnik. Przedstawiamy w nim odpowiedzi na to pytanie oraz wyjaśniamy, jak informować o obecności koronawirusa innych pracowników bez naruszania przepisów o ochronie danych osobowych.  Widzimy potrzebę zebrania w jednym miejscu odpowiedzi […]

Czy jest czego obawiać się odnośnie dyrektywy o Sygnalistach?

Wstęp Na samym początku, by lepiej zrozumieć całą tematykę, należy przybliżyć podstawowe kwestie dotyczące dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 grudnia 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii Europejskiej. Dyrektywa, którą przyjęło się nazywać dyrektywą o sygnalistach dopuszcza, by „sygnaliści” za pomocą różnych kanałów mogli dokonywać zgłoszeń. Przewiduje […]

Zapis do newslettera
Dodanie e-maila i potwierdzenie "Zapisz się" oznacza zgodę na przetwarzanie przez iSecure Sp. z o.o. podanego adresu e-mail w celu wysyłania newslettera z materiałami edukacyjnymi, a także o usługach, wydarzeniach, czy innych działaniach dotyczących naszej Spółki