iSecure logo
Blog

Zasady pracy zdalnej

Biorąc pod uwagę to, że wiele firm (w tym nasi klienci) wybrało przejście w tryb pracy zdalnej, dzielimy się zaleceniami, co do zachowania środków bezpieczeństwa:

  1. Na komputerze wykorzystywanym do pracy powinien być zainstalowany program antywirusowy i firewall, które są na bieżąco aktualizowane
  2. Należy korzystać ze zaktualizowanych przeglądarek internetowych np. Firefox, Chrome lub Opera; analogicznie system operacyjny np. Windows musi mieć zainstalowane wszystkie krytyczne łatki i aktualizacje
  3. Nie wolno zapisywać na stałe w pamięci przeglądarki haseł dostępowych do systemów teleinformatycznych
  4. Tam, gdzie to możliwe, dostęp do zasobów organizacji powinien odbywać się z wykorzystaniem VPN
  5. Należy zwracać baczną uwagę na adres strony www na którą się logujemy, by mieć pewność, że jest to ta właściwa a nie fałszywa
  6. Nie klikać w podejrzane załączniki do maili
  7. Weryfikować pole odbiorcy maili, aby uniknąć przypadkowej wysyłki
  8. Weryfikować załączniki, które dołączamy do maila, by nie wysłać ich do osoby przypadkowej
  9. Po zakończeniu pracy zdalnej usunąć dokumenty firmowe z prywatnych nośników i komputerów, jeśli były wykorzystywane (oczywiście po uprzednim przeniesieniu ich na komputery służbowe)
  10. Praca zdalna powinna odbywać się – o ile to możliwe – na komputerze służbowym, a nie na komputerze prywatnym. Analogicznie w przypadku telefonów przenośnych (smartfonów)
  11. Wykorzystywać prywatny sprzęt (komputer, telefon) można tylko, jeżeli Spółka wyrazi na to przyzwolenie
  12. Wykorzystywać tylko zaufane aplikacje, nie wolno instalować oprogramowania nieautoryzowanego przez dział IT organizacji
  13. Szyfrować dokumentację wychodzącą np. załączniki do maili przy pomocy programu 7-ZIP
  14. Przed pierwszym wykorzystaniem prywatnego komputera do pracy zdalnej, przeskanować dysk programem antywirusowym
  15. Ograniczyć dostęp do nośników elektronicznych współdomownikom
  16. Jeśli to możliwe – ograniczyć wynoszenie dokumentacji papierowej poza organizację

Podobne wpisy:

Franczyza i RODO

Umowa franczyzy zdecydowanie nie kojarzy się w pierwszej kolejności z tematem ochrony danych osobowych. Franczyza jest rozumiana jako system sprzedaży towarów lub technologii czy świadczenia usług, wiążący się z bliską współpracą niezależnych prawnie podmiotów (franczyzodawcy i franczyzobiorcy). Jest to jeden ze sposobów na rozpoczęcie własnego biznesu, gdy nie za bardzo mamy na niego pomysł. Możemy […]

Przetwarzanie danych służbowych

SZKOLENIA PRACOWNIKÓW – UDOSTĘPNIAMY CZY POWIERZAMY DANE?

Temat szkoleń pracowników dotyka każdego pracodawcę – z jednej strony zobowiązani są oni do zapewniania szkoleń, o których wprost mówią przepisy prawa (szkolenia BHP), z drugiej zaś duże grono pracodawców, w ramach chęci zapewnienia pracownikom ciekawych form benefitów pracowniczych, organizuje różnego rodzaju dodatkowe kursy i szkolenia dla zainteresowanych osób (np. kursy językowe, branżowe, szkolenia podnoszące […]

Pliki cookies vs. dane osobowe – uzasadnienie do wyroku WSA

Jak zapewne niektórzy z Czytelników naszego bloga pamiętają, w dniu 11 lipca br. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (WSA) uchylił decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Informowaliśmy o tym w ramach naszych profili w mediach społecznościowych np. LinkedIn, gdzie przytoczyliśmy kilka najważniejszych tez, które padły ze strony WSA. Wskazaliśmy tam również, że czekamy na […]

Zapis do newslettera
Dodanie e-maila i potwierdzenie "Zapisz się" oznacza zgodę na przetwarzanie przez iSecure Sp. z o.o. podanego adresu e-mail w celu wysyłania newslettera o usługach, wydarzeniach, czy innych działaniach dotyczących naszej Spółki