iSecure logo
Blog

Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych

Michał Sztąberek
Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych
Kategorie

Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych nakładając na nich szereg nowych czynności związanych z informowaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej GIODO) jak również użytkowników usług w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Powyższe regulują dodane do ustawy Prawo telekomunikacyjne nowe art. 174a – 174d. Wskazane przepisy stanowią, iż dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będą obowiązani przesyłać w ciągu 3 dni zawiadomienia dotyczące przypadków naruszenia danych osobowych do GIODO, a jeśli przedsiębiorca nie wywiąże się z tego obowiązku mogą być w stosunku do niego wyciągnięte konsekwencje.

Podobne wpisy:

Wspomnienia ze Spodka 2.0
Michał Sztąberek

Wspomnienia ze Spodka 2.0

Co prawda Spodek 2.0 w swej 10 odsłonie już za nami, niemniej warto zapoznać się z dwoma relacjami z tej imprezy. Pierwsza z nich dostępna jest na stronach mmsilesia.pl, druga zaś na seoparty.net. Do obejrzenia są również zdjęcia: tutaj i tutaj.

Michał Sztąberek

Outsourcing – czyli przekazywanie na zewnątrz (nie)tylko zadań własnych

Od blisko dziesięciu lat w Polsce rozwija się rynek outsourcingowy (ang. outside-resource-using), dzięki takim atutom jak: bliskość kulturowa z krajami Zachodu, wysoki poziom edukacji, a także szeroki zakres znajomości języków obcych, obecnie możemy swobodnie konkurować nie tylko z podmiotami z obszaru Europy Środkowo – Wschodniej, ale również z krajów Azji.

Umowa powierzenia przetwarzania danych
Michał Sztąberek

Umowa powierzenia przetwarzania danych

Zapraszam serdecznie do obejrzenia wywiadu z Michałem, podczas którego opowiada o tym jak powinna wyglądać umowa powierzenia przetwarzania danych. Rozmowa została przeprowadzona w trakcie Konferencji “E-mail marketing 2010″, której organizatorem była firma SARE we współpracy z agencją Bluerank.