iSecure logo
Blog

Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych

Michał Sztąberek
Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych
Kategorie

Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych nakładając na nich szereg nowych czynności związanych z informowaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej GIODO) jak również użytkowników usług w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Powyższe regulują dodane do ustawy Prawo telekomunikacyjne nowe art. 174a – 174d. Wskazane przepisy stanowią, iż dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będą obowiązani przesyłać w ciągu 3 dni zawiadomienia dotyczące przypadków naruszenia danych osobowych do GIODO, a jeśli przedsiębiorca nie wywiąże się z tego obowiązku mogą być w stosunku do niego wyciągnięte konsekwencje.

Podobne wpisy:

Jak przetwarzać dane – poradnik (cz. II)
Michał Sztąberek

Jak przetwarzać dane – poradnik (cz. II)

W poprzednim artykule z naszego cyklu „Jak przetwarzać dane” omówiliśmy prawdopodobnie najpopularniejszą podstawę prawną, tj. zgodę, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych. Jak pamiętacie, cały art. 23 ust. 1 dotyczy możliwych podstaw do przetwarzania danych osobowych „zwykłych”. Dzisiaj chcemy się z Wami podzielić wyjaśnieniem kolejnej przesłanki.

Mobilesec - darmowa konferencja poświęcona bezpieczeństwu urządzeń i aplikacji mobilnych
Michał Sztąberek

Mobilesec – darmowa konferencja poświęcona bezpieczeństwu urządzeń i aplikacji mobilnych

Jak podkreśla wielu ekspertów i analityków, przyszłość technologii informatycznych należy do aplikacji i urządzeń mobilnych. Statystyki sprzedaży smartfonów potwierdzają te oczekiwania. W samym roku 2011 r. 33% sprzedanych telefonów to właśnie smartfony, a do końca 2014 r. ma to być nawet aż 55%. Nikt nie robił jeszcze statystyk, ile tego typu urządzeń kupowały przedsiębiorstwa jako smartfony firmowe. Faktem jest, że w dzisiejszych czasach telefon z Androidem, iOS czy Windows Mobile coraz częściej wykorzystywany jest do pracy.

RODO krok po kroku – część 3: obowiązek zgłaszania naruszenia danych osobowych
Olga Skotnicka

RODO krok po kroku – część 3: obowiązek zgłaszania naruszenia danych osobowych

W trzeciej części cyklu o najważniejszych zmianach wprowadzanych przez RODO/GDPR  przedstawiamy obowiązki zgłaszania naruszeń danych osobowych