iSecure logo
Blog

Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych

Michał Sztąberek
Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych
Kategorie

Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych nakładając na nich szereg nowych czynności związanych z informowaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej GIODO) jak również użytkowników usług w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Powyższe regulują dodane do ustawy Prawo telekomunikacyjne nowe art. 174a – 174d. Wskazane przepisy stanowią, iż dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będą obowiązani przesyłać w ciągu 3 dni zawiadomienia dotyczące przypadków naruszenia danych osobowych do GIODO, a jeśli przedsiębiorca nie wywiąże się z tego obowiązku mogą być w stosunku do niego wyciągnięte konsekwencje.

Podobne wpisy:

Wymiana doświadczenia
Michał Sztąberek

Wymiana doświadczenia

Troszkę nas tu nie było ostatnimi czasy, nadszedł jednak moment by to nadrobić. Dzisiaj chciałbym poinformować o ciekawych spotkaniach, które odbywają się w Warszawie, a dotyczą tematyki ochrony danych osobowych. Mowa tu o spotkaniach w ramach goldenline’owej grupy ABI, które skierowane są do osób zainteresowanych tym zagadnieniem.

Bezpieczny sklep internetowy
Michał Sztąberek

Bezpieczny sklep internetowy

Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem z Marią Lothamer, który został opublikowany w Dzienniku Gazecie Prawnej Ekstra w dniu 17 marca br. Z wywiadu będzie można dowiedzieć się min. na temat różnych wymogów jakie prawo stawia przedsiębiorcom prowadzącym lub chcącym zacząć prowadzić sklep internetowy.
Miłej lektury.

Dokładnie przeczytaj regulamin. Nie akceptuj, jeśli nie rozumiesz
Michał Sztąberek

Dokładnie przeczytaj regulamin. Nie akceptuj, jeśli nie rozumiesz

Zgodne z prawem, czytelne, zrozumiałe i jasne dla każdego klienta – takie powinny być regulaminy sklepów internetowych. Z doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsument nie zawsze może na to liczyć i często w regulaminach e-sklepów znaleźć można postanowienia, które są sprzeczne z prawem, naruszają zasadę równości stron bądź też jawnie dążą do pokrzywdzenia kupującego.